Wednesday, May 31, 2006

pindsvin i flammer versus egern med kop

i de sidste par uger er jeg faldet over et par børnetegninger. det skægge ved de første 2, synes jeg, er den kontrast, der er mellem de kreative udfoldelser som små drenge og piger lægger for dagen. drengetegningen har et par ret skægge detaljer (fortvivlet bamse på forsiden og et væsen på bagsiden, der minder mig om "the gimp" fra pulp fiction). pigetegningen er bare så tøset. dejligt at små piger anno 2006 stadig godt kan lide sommerfugle og bløde dyr.
den sidste tegning i rækken er jeg lidt i tvivl om.. den forestiller en slags superhelt med et fantastisk moustache og en beskyttende aura, men kunstnerens køn er i dette tilfælde mere ubestemmeligt.


(forside)


(bagside)



2 Comments:

Blogger skov said...

Ang. den sidste (kønsløse) tegning:

Christian siger:
Synes for øvrigt, at det er en fantastisk tegning... særligt hvis man ser det som en superhelt...
Christian siger:
...er allerede begyndt at lægge alt for meget i de enkelte detaljer for at finde de særlige superhelte-kendetegn.
Anne siger:
men det er sjældent at man ser en superhelt med moustache
Christian siger:
Klumpfod/manglende fod på højre ben... hængende venstre arm.
Christian siger:
Og meget asymmetrisk tæthed af det lange hår.
Christian siger:
Umiddelbart ville jeg sige "Den Skæggede Dame møder Elefantmanden med Hippie-tendenser foruden Hercule Poirot"
Anne siger:
yes, vel talt. skriv fluks en kommentar

...og som sagt (læs: opfordret), så gjort.

10:17 PM  
Blogger Kødfar said...

hvorfor kan man ikke se MIN aura?!?

6:24 AM  

Post a Comment

<< Home